Ons vakantiedagboek deel 4.

Maandag 10 augustus 2020
Bijtijds de wekker. Mama moest naar fysiotherapie. Daarna ontbeten. Papa en mama gingen naar Wateringen voor de boodschappen bij de Jumbo en Blokker. Dit gaf een echt vakantie gevoel. Met de auto boodschappen doen.
Bij terugkomst even lekker in de tuin in de schaduw. Ook lunchen lekker buiten. Met de wind was het goed te doen.
Nog even een kleine boodschap door papa, mama en Lotte. Hierna begonnen mama en Lotte aan het vlees voor vrijdag. Dat moet namelijk nog eventjes staan. De start van de Bœuf Bourguignon.
In de avond aten we Bami Speciaal. Na het eten nog een tweetal afleveringen van het “Kleine huis op de prairie” gekeken.

Dinsdag 11 augustus 2020
Vanmorgen weer bijtijds opgestaan. Vlug wat ontbeten en in de auto naar Zoetermeer. Eventjes naar de Primark toe. De keuze voor Lotte was deze keer wat beperkt, echter voor Ivo dit keer juist meer. Thuis even koffie en daarna bracht papa Ivo naar Puck toe en deden mama en Lotte de boodschappen. Bij thuiskomst begonnen zij aan het croissantdeeg. Daar zijn ze tot en met vrijdag mee bezig om er dan croissants van te bakken.
Papa ging Ivo bij Puck weer ophalen. Op de terugweg helaas een ongeluk, waardoor de auto afgesleept moest worden en een tijdelijke andere auto ingezet moest worden.
Bij thuiskomst aten we frietjes. Na het eten het deeg nog even een keertje kneden.

Woensdag 12 augustus 2020
We stonden bijtijds op. Na het ontbijt de spullen in de auto (even puzzelen hoe) en op weg naar Nieuwdorp, naar het Bevrijdingsmuseum. De heenweg leidde ons over de Zeelandbrug en ging binnendoor. De brug over het Haringvliet stond open en op een binnenweg was een ongeluk gebeurt. We liepen hierdoor wat vertraging op.
Het was een mooi museum en erg veel te zien. Een goede looproute, zodat er voldoende afstand gehouden kon worden. Ook is er een stuk buitenmuseum. Nadat we alles gezien hadden gingen we weer op weg naar huis toe. Dit keer de volledige route over snelweg.
In de avond aten we biefstuk met sla en kaasaardappeltjes (uit de oven). Na het eten werd het deeg nog een keertje bewerkt.

Donderdag 13 augustus 2020
Vandaag dachten we een rustdag te nemen. Mama was in de nacht niet lekker geworden, dus mochten we nog even naar de huisarts toe. Thuisgekomen rustig met z’n allen ontbeten. Iedereen deed een beetje wat voor zichzelf.
In de middag kwam er een bericht, dat de auto van papa niet meer gemaakt ging worden. Samen met Ivo ging hij naar de reparateur om de auto leeg te halen. De sleutels en kentekenbewijs werden daar achtergelaten.
In de avond aten we spinazie-zalmtaart. Door het douchen knapte mama gelukkig weer een stukje op.

Vrijdag 14 augustus 2020
Eindelijk was de dag aangebroken, dat de croissants klaargemaakt zouden gaan worden. Ze gingen de oven in. Ze waren wat compacter dan gehoopt, maar smaakte prima. Na het ontbijt ging Ivo naar Dylan toe. Papa, mama en Lotte gingen naar het ziekenhuis voor nieuwe onderzoeken. De diagnose blijft gelijk, de behandeling wordt aangepast.
In de middag mocht papa op stap om de auto weer om te gaan ruilen. Weer een andere auto.
Thuisgekomen werd het eten verder klaargemaakt. De crème brûlée werd voorbereid.
In de avond aten we boeuf bourguignon, met krieltje en boontjes. Nadat de suiker op de crème brûlée was gesmolten, konden we die ook eten.

Zaterdag 15 augustus 2020
We stonden rustig op. Na het ontbijt naar Lidwine toe. Zij was vandaag jarig. Daar een uurtje koffie gedronken en bij gekletst. Na de koffie naar huis toe.
De rest van de dag hebben we niet veel gedaan.
In de avond aten we het restant van de boeuf bourguignon met zelf gemaakte frietjes.

Zondag 16 augustus 2020
We stonden bijtijds op en gingen naar Gerrit en Thea op de camping “De Vrije Vogels” in Midwoud. Een heerlijk kopje koffie stond voor ons klaar bij aankomst. Papa, Ivo en Gerrit liepen een rondje over de camping en ontmoette daar ook Ane.
Na de lunch gingen papa, Lotte en Ivo een plons maken in het zwembad. Gelukkig ging dat allemaal redelijk met Lotte d’r voet. Ook Gerrit kwam het zwembad in. Tegen 15.00 uur gingen we weer richting huis.
Thuis aten we nasi, bami, satévlees en satésaus. In de avond kwam er een enorme regenbui naar beneden.

Maandag 17 augustus 2020
Vandaag een rustdagje. Mama ging naar fysiotherapie. Na de lunch deden mama, Lotte en Ivo de boodschappen. Op de weg naar huis kregen ze een regenbui op de koppies.
In de avond aten we de restjes van de nasi, bami, satévlees en satésaus.

Dinsdag 18 augustus 2020
Vanmorgen stonden we op. Mama was niet helemaal lekker en bleef in bed. Papa, Lotte en Ivo gingen naar het Westlandsmuseum. Daar was een tentoonstelling over de oorlog. Een tweetal tentoonstellingen “Oorlog. Wat zou jij doen?” en “Atlantikwall” werden bekeken.
Bij thuiskomst lunchen en kwam Bianca langs om het huis weer wat op te schonen. Opa Jan kwam ook langs om wat cadeautjes uit Engeland te brengen. Ook werd auto drie afgeleverd.
In de avond bezochten we Amerika. We hadden echte (zelfgemaakte) Amerikaanse Hamburgers met Cheddar, sla, augurk, uitjes en bacon. Uiteraard waren er ook frietjes bij. Toe hadden we ijs met cookie dough, Oreo koekje en slagroom.

Woensdag 19 augustus 2020
Vanmorgen stonden we weer bijtijds op en gingen we op weg naar het Nederlands Stoommachinemuseum in Medemblik. We waren er goed op tijd en konden gelijk het museum in. Een beetje jammer was, dat de machines nog niet opgestart waren. Lotte en Ivo mochten een kleine stoommachine opstoken en daarmee een houtzagerij en draaimolen in werking zetten (alles miniatuur). In de stookruimte mocht Ivo helpen met het opstoken van de ketel en kreeg hiervoor een diploma. Bij een machine kregen we uitleg en werd deze ook in werking gezet.
Vanuit Medemblik naar Midwoud. Nog even op bezoek bij Gerrit en Thea op de camping “De Vrije Vogels”. Papa, Lotte en Ivo gingen even zwemmen. Ivo bleef nog even in het water en kwam terug zonder bril. Die was verdwenen. Er werd nog extra gezocht, maar ook dat mocht helaas niet baten.
In de avond aten we kipkluifjes en restanten van het toetje van gisteren.

Donderdag 20 augustus 2020
Vandaag begonnen we rustig aan. Beetje uitslapen en een beetje de vakantiedagboeken bijwerken. Na de lunch ging Ivo naar Dylan toe om daar te spelen / gamen. Papa, mama en Lotte gingen naar het ziekenhuis. Eerst naar de gipskamer om daar Lotte d’r rechterbeen in het gips te laten zetten. Tessa en Stephanie waren onder de indruk van de snelheid waarmee Lotte de kubus oploste terwijl zij bezig waren met het ingipsen van Lotte haar been. Na de gipskamer naar de fysiotherapeut om daar een intakegesprek te hebben en ook alvast een aantal passen te lopen.
Ivo at bij Dylan pannekoeken en wij aten Babi Pangang Express.

Vrijdag 21 augustus 2020
We stonden weer bijtijds op. Na het ontbijt gingen papa en Lotte naar oma Grarda toe. Met z’n drietjes naar de Intratuin toe om plantjes voor de tuin te kopen. Op de weg naar huis oma weer thuis gebracht. Oma Grarda en opa Ton kwamen de tuinaarde brengen en dronken nog even een kopje koffie.
In de middag gingen papa en Lotte een stukje lopen. Dit om te oefenen voor Lotte.
In de avond aten we brood met worstjes.

Zaterdag 22 augustus 2020
Wederom stonden we bijtijds op. Na het ontbijt de auto in en op weg naar Eindhoven. Daar bezochten we eerst het Philipsmuseum. We hadden dit museum groter verwacht. Na dit museum naar het DAF museum. In het zonnetje eerste even lunchen en daarna naar binnen. Met een speurtocht en verplichte corona route gingen we door het museum heen. In de winkel werd de speurtocht nagekeken en kregen Lotte en Ivo een schuifpuzzel.
Terug thuis even relaxen. In de avond aten we de restjes van het brood met de worstjes.

Zondag 23 augustus 2020
De laatste dag van de vakantie. Een dagje rust. Na een beetje uitslapen ging Ivo naar de Albert Heijn om broodjes te halen. Na het ontbijt gingen papa en mama naar de Makro voor grotere boodschappen. Hier kochten ze de spareribs voor morgenavond. In de middag werd de marinade gemaakt voor de spareribs en werden deze goed in de marinade gezet.
In de avond aten we boontjes in satésaus met krieltjes.