Vakantie 2003 – kerst

Vrijdag 19 december 2003
Na een dag hard werken en een hapje thuis eten, vertrokken we met de bus naar het station in Haarlem. Van daaruit namen we de trein naar het station in Schiedam. Hier werden we opgehaald door (schoon)vaders. Bij hem bleven we een nachtje slapen.

Zaterdag 20 december 2003
De dag begon vandaag extreem vroeg. Met z’n drietjes dronken we een kop koffie en vertrokken naar Hoek van Holland. Na het inchecken was het een tijdje wachten tot we mochten boarden. Vele mensen gingen aan board om het reisje naar Engeland te maken. Helaas vetrok de boot ook nog eens zo’n 40 minuten te laat. Rond half twaalf waren we in Harwich. Na de gebruikelijke paspoortcontroles gingen we naar de trein voor de reis naar Londen. De treinreis was behoorlijk comfortabel. Op Liverpoolstation namen we de metro naar ons hotel. Dit hotel was “The Kensington Close Hotel” in de wijk Kensington. Het metrostation was om de hoek. Het was een mooi hotel. De bagage werd op de kamer uitgepakt en we gingen een stukje wandelen door de omgeving. Het diner gebruikte we bij een Thais restaurant.

Zondag 21 december 2003
Na het ontbijt in het restaurant, vertrokken we met de metro naar Piccadilly Circus. Hier hebben we een rondje gelopen. Vervolgens door naar Trafalgar Square en Buckingham Palace. Uiteraard was er vandaag geen wisseling van de wacht, misschien morgen. Ook nog even langs bij de Westminster Abbey en The Houses of Parlement met de Big Ben.

Om ook nog een beetje aan WO II cultuur te doen, zijn we naar The Cabinet War Rooms gegaan om te zien hoe de Engelse regering tijdens WO II zijn werk moest doen.

Vervolgens ging de reis verder langs The Horse Guards en 10 Downing Street. Bij de Burger King stopte we voor een lunch.

We kwamen tegen half vier weer terug bij ons hotel. Na wat rust en opfrissen gingen we een hapje eten in het restaurant van het Hotel.

Maandag 22 december 2003
Vandaag weer een lekker dagje op stap. We begonnen met een wandeling door Oxford Street. Daarna naar Nothing Hill voor een wandeling door Portobello Street. Natuurlijk opzoek naar de blauwe deur en de boekenwinkel van William Thacker (Hugh Grant). Via Paddington gingen we weer terug naar het hotel. In de middag winkelen bij Harrods. Echt een aanrader om daar binnen te gaan, heel veel mooie dingen te zien. Nog eventjes een wandeling gemaakt door andere winkelstraten en weer eens terug naar het hotel. Samen op de kamer een kerstfilm zitten kijken voordat we in het restaurant weer zouden gaan eten.

Na het eten zijn we weer op pad gegaan. We zijn Londen by night gaan bezichtigen. Zo zijn we weer naar The Houses of Parlement met de Big Ben gegaan en Piccadilly Circus. Ook zijn we naar London Bridge gegaan.

Als afsluiting van de dag een lekker tukkie doen in het hotel.

Dinsdag 23 december 2003
Vandaag weer eens winkelen. Ditmaal in Regent Street. Hier brachten we een bezoek aan de winkel Hamleys. Een grote speelgoedwinkel. Ook hier keken we onze ogen uit. Onze reis ging verder langs twee berenwinkels. Ook hier heel veel mooie beren, voor heel veel mooie centen.

Nogmaals brachten we een bezoek aan Buckingham Palace voor het wisselen van de wacht. Ook nu weer was er geen wisseling.

Via Liverpoolstreet Station (kijken welk perron we moesten hebben) gingen we terug naar het hotel voor een beetje rust. Als afsluiter van de vakantie gingen we naar Kensington High Street om ook hier de winkels te bewonderen. Voor het thuisfront kochten we een kleinigheid en voor onszelf wat eten en drinken voor de terugreis. Ons laatste diner gebruikte we ook weer in het hotel.

Woensdag 24 december 2003
De laatste dag was aangebroken. In alle vroegte stonden we op en gingen ontbijten. Rond half acht verlieten we het hotel en gingen met de metro naar Liverpoolstreet Station. De trein vertrok keurig op tijd en zo ging de reis van Londen naar Harwich terug. Ook nu was de boot te laat uit Nederland vertrokken en dus was er weer tijd zat om in te checken en de paspoorten te controleren. Eenmaal iedereen aan board vertrok de boot snel.

Terug in Nederland de bagage ophalen en met de trein via Schiedam naar Haarlem terug. Van daaruit met de bus naar ons eigen stulpje in IJmuiden. Thuis om kerst te gaan vieren!