Vakantie 2005 – zomer

Vakantie 2005
De reis werd gemaakt naar “Athena” in Ossendrecht. We gingen met een nieuwe vouwwagen op stap. We hebben een leuk plaatsje. Tijdens beter weer gaan we lekker zwemmen. Om het minderen weer te vergeten gaan we regelmatig een uitstapje maken.

Dinsdag 19 juli 2005
Na het inpakken van de auto en vouwwagen vertrokken we naar Ossendrecht. Daar aangekomen werd alles uitgepakt en de nieuwe vouwwagen voor het eerst opgezet. Vervolgens zijn we op koffie visite geweest bij Opa en Oma Kouwer in Rucphen. Bij de Mc Donald’s in Roosendaal werd uitgebreid gedineerd, waarna we terug gingen naar Ossendrecht om de vouwwagen verder af te maken.
In de avond hebben we nog wat gelezen en gepuzzeld en een spelletje gedaan.

Deze camping ligt tegen de grens met België. Door het tegenvallende weer was er genoeg plaats om te kiezen waar te staan. Het voetbalveld was omgetoverd tot een kampeerveld met plaatsen zonder elektra. De vouwwagen werd tussen de bomen opgezet, zodat er altijd wel schaduw was. Op de camping is voldoende schoon sanitair. Er is een zwembad en een sauna, een bar en bij de receptie kan brood worden besteld. Ook was er zo nu en dan animatie. Voor de overige boodschappen moest de camping worden verlaten. Het weer was wat minder positief.

Woensdag 20 juli 2005
Vandaag was het weer redelijk goed. Het is een rustige dag geweest. Na het opstaan en ontbijt hebben we wat gelezen en gepuzzeld. In de middag boodschappen gedaan in Ossendrecht en wederom wat gelezen en gepuzzeld. Zelf ben ik in de middag wat baantjes gaan trekken in het zwembad.

In de avond aten we gebakken aardappels, sla en een hamburger.

Donderdag 21 juli 2005
Na het ochtendritueel van opstaan en ontbijt zijn we naar de VVV in Hoogerheide geweest. Hier hebben we gekeken naar wat foldertjes van musea. Vervolgens naar Putte om wat te winkelen en boodschappen in Ossendrecht.

Op de camping terug hebben we geluncht en in de middag een puzzeltje en een boekje. Voor het avondeten hadden we een speklapje, sla en gebakken aardappels. Na het avondeten ging Jerom douchen.

Vrijdag 22 juli 2005
Na het opstaan werd het brood gehaald bij de receptie (2 croissants en 2 chocoladebroodjes). Voordat we naar Bergen op Zoom vertrokken, ging Nancy eerst douchen. In Bergen op Zoom gingen we winkel. We kochten wat stripboeken (Jan, Jans en de Kinderen), Hangertjes voor in de kledingkast in de vouwwagen, banden om de hangmat op te hangen en pedaalemmerzakken.

Aan het eind van de middag zijn we het Markiezenhof gaan bezoeken. Hier zijn geen foto’s genomen. Na het bezoek nog wat winkels gekeken en bij Bolke Beer een hapje eten (onbeperkt spareribs en een berenspies).

Zaterdag 23 juli 2005
Een mooie dag. Na het ochtenritueel (opstaan, brood halen en ontbijten) gingen we boodschappen doen in Ossendrecht. Vervolgens terug naar de camping. De hangmat werd in de boom geknoopt en lekker lui onderuit een boekje lezen. Voor en na de lunch lekker rustig aan met een boekje, puzzeltje en spelletje. In de middag lekker gezwommen.

Voor het avondeten hadden we rundvlees, gebakken aardappels en sla.

Zondag 24 juli 2005
Weer een mooie dag. Wederom werd de hangmat in de boom gehangen om lekker te relaxen. In de middag naar het streekmuseum Den Aanwas in Ossendrecht. Een leuk museum waar het leven uit 1900 wordt afgebeeld. Enthousiaste mensen die alles willen vertellen. Helaas was de middag voorzien van minder weer.

Gegeten hebben we een gehakt bal met gekookte aardappels en spinazie (uit een pot = minder lekker).

Maandag 25 juli 2005
Wederom een dag met wat minder weer. Via Neeltje Jans zijn we naar het Museum Watersnood 1953 gereden. Dit bleek helaas dicht te zijn. Vervolgens zijn we naar het Maritiem museum in Zierikzee gereden. Dit museum was wel open en is gevestigd in een hele oude gevangenis. In Zierikzee nog even gewinkeld en wat strips gekocht. Op de terug weg in Hoogerheide boodschappen gedaan en terug naar de camping. Na het avondeten (sla, boerenaardappelmix en een gemarineerde filetlap) nog wat lezen, puzzelen en spelletjes.

Dinsdag 26 juli 2005
Na ons standaard ochtend ritueel zijn we ingestapt en naar kamp Vught gereden. Dit is het gevangenkamp uit de Tweede Wereld Oorlog. Een indrukwekkend geheel! Op de terugweg door Hoogerheide voor de daaglijkse boodschappen. Na het avondeten (sla, aardappelsalade en Schnitzel) zijn we gaan douchen.

Woensdag 27 juli 2005
In de ochtend naar Putte naar de markt. Helaas is dit niet echt veel, dus rijden we door naar Kapellen in België. Hier wat winkels bekeken. In één winkeltje alvast wat cadeautjes gekocht voor Sint. Ook meteen een kaartje gekocht voor een jarige.

Terug op Athena was het redelijk weer, dus even wat zwemmen met z’n tweetjes. In de avond een speklapje, aardappel salade en sla op het bord.

Donderdag 28 juli 2005
Een lekker rustig dagje op de camping. Het weer is lekker, dus lekker lezen, puzzelen en spelletjes doen. Ook even de spieren oprekken en baantjes trekken in het zwembad. In de avond uit eten bij de Chinees. Nancy Tiepan garnaal en Jerom Tiepan compleet (zonder garnaal uiteraard).

Vrijdag 29 juli 2005
Vandaag weer terug naar het museum Watersnood 1953. Ditmaal was het wel open. Op de terugweg door Hoogerheide voor wat boodschappen. Terug op de camping de luifel aan de vouwwagen gezet om die uit te proberen. In de middag weer even lekker het zwembad in. ’s Avonds Boeren aardappelmix, sla en Schnitzel.

Zaterdag 30 juli 2005
Na het standaard ritueel zijn we naar het Fris en Likeurmuseum geweest in Hilvarenbeek. Na de rondleiding door het museum mocht er geproefd worden, Nancy likeur met chocolade hazelnoot smaak, Jerom een koffie Likeur. Op de terugweg weer boodschappen doen voor de zaterdag en zondag. Voor deze dag hadden we bieze met sla en een gemarineerd filetlapje.

Zondag 31 juli 2005
Het weer is vandaag uien. Toch blijven we op de camping. Na wat spelletjes, puzzeltjes en lezen gaat Jerom naar de sauna op de camping. Het blijkt dat ze ieder uur (ongeveer) een dampstoot geven in de sauna. Dit is een hele berg water op de sauna kachel en dan met een handdoek deze warmte verspreiden door de cabine. Een heerlijke ervaring. In de avond bieze, sla en een shaslick voor diner.

Maandag 1 augustus 2005
Het is markt in Roosendaal, dus gaan we lekker de markt op. Na het markten gaan we winkelen. Wederom wat stripboeken en een hele grote beer van me-to-you. Ook nog even naar Bergen op Zoom, opzoek naar boeken voor Nancy en extra banden om de hangmatten op te hangen. Terug op de camping alvast het een en ander inpakken en afbreken om morgen snel klaar te zijn. Bij Hotel Restaurant William in Hoogerheide gaan we steengrillen. Een echt aanrader.

Dinsdag 2 augustus 2005
Na het opstaan en ontbijten de vouwwagen afgebroken en alles in geladen en richting huis om alles weer uit te pakken, wassen en opruimen.