Vakantie 2006 – zomer

Vakantie 2006
We maken weer een klein rondje door Frankrijk.

In eerste instantie starten we bij Parijs op de camping “SCN Regain“.  Hier blijven we twee nachtjes.

Vervolgens reizen we door naar Luzy, “Domaine de La Gagère“. In de buurt van Dijon zijn we een zestal nachtjes gebleven op een mooie camping, met heel wat faciliteiten. Tijdens de warmte hebben we eigenlijk weinig gedaan. Af en toe wat boodschappen en weer lekker relaxen. Ook door de zwangerschap was het allemaal erg vermoeiend. In de omgeving zijn we een paar keertjes gaan kijken.

Tot slot van de vakantie reisden we naar Luzeret, waar “La Petite Brenne” ligt. In de buurt van Limoges zijn we een wederom een zestal nachtjes gebleven op een hele mooie camping. Op deze camping een hoop faciliteiten. Helaas werkte het weer niet helemaal mee en zijn we niet echt veel gaan doen. Dit door het weer en door de vermoeidheid.

Maandag 24 juli 2006
Nadat we waren opgestaan en de laatste spullen hadden gepakt reden we om 9.00 uur weg uit Den Haag en gingen op weg naar Frankrijk. Onderweg bij Hazeldonk getankt. Rond 15.00 uur kwamen aan op de camping. Deze camping ligt in de buurt van Parijs. Een mooie plaats om een eerste stop te maken. Met de TomTom vonden we onze weg zonder enige problemen. We kozen ervoor om geen tolwegen te berijden, waardoor de tocht langer duurde, maar wel veel leuker. Hier bouwden we de vouwwagen op en gingen ter verkoeling even wat zwemmen. Na het zwemmen aten we de laatste broodjes van de reis en deden in de avond een puzzeltje en spelletje.

Dinsdag 25 juli 2006
Jerom stond vroeg op en ging de camping rond om wat foto’s te maken. Na het ontbijt deden we een puzzeltje en spelletje. Ook ter verkoeling nog een paar baantjes zwemmen. In de avond stookte we de gasbarbecue op en hadden een vorstelijke maaltijd. Na het eten een spelletje en alle spullen opruimen voor de reis.

Woensdag 26 juli 2006
Na het opstaan pakten we de laatste spullen bij elkaar en klapte de vouwwagen in. Om 8.00 uur vertrokken we richting de volgende camping. Onderweg stopte we om te tanken en te eten. Rond 13.15 uur kwamen we aan. Het was heerlijk weer. We bouwden de vouwwagen weer op en doken voor een goede verkoeling in het zwembad. Na het zwemmen de rest afbouwen en het eten voor de avond klaar gemaakt (brood met gehakt in satésaus). ’s Avonds stak er een zware wind op, zodat we de vouwwagen wat meer moesten vastzetten en afspannen.

Deze camping ligt in de buurt van Luzy. We verbleven hier 6 nachten. Ook nu kozen we ervoor om geen tolwegen te berijden. Ook nu veel leuker en zonder problemen aangekomen op de bestemming. Gelukkig vooraf een plaats gereserveerd, want het was helemaal vol.

Donderdag 27 juli 2006
In de ochtend stonden we op, haalden het brood (croissant, pain au chocolat en een baguette). Gedurende de dag puzzelden we wat, lazen wat en gingen zo nu en dan het water in voor verkoeling. Het avondeten bestond uit een bacon burger met snijbonen en aardappels. Toen het donker werd betrok de lucht en ontstond er zwaar weer. Het regende behoorlijk, onweerde flink en zo nu en dan hagelde het ook. Eenmaal in bed liggend schrokken we op van een flinke klap, gevolgd door het uitvallen van al het licht. Een inslag iets verderop.

Vrijdag 28 juli 2006
De ochtend bestond uit de vaste rituelen. Daarna gingen we naar Luzy om boodschappen te doen, gas te wisselen en eventjes een wandeling te maken over de markt. De rest vulde we weer met lezen en puzzelen. In de avond aten we in het restaurant. Hier kregen we zalm met friet en een cornetto toe. Het andere ijs was niet goed meer, omdat de stroom uitgevallen was door de blikseminslag.

Zaterdag 29 juli 2006
Vroeg wakker, dus eventjes wat lezen alvorens op te staan. Vervolgens brood halen en ontbijten. Het weer was wat minder, dus gingen we naar Autun om te kijken bij/in het Romeins Theater. Hier stonden allemaal hekken omheen, omdat er een voorstelling zou worden gehouden. Vervolgens gingen we naar de Kathedraal en kochten hier een aantal kaarsjes. Tot slot gingen we naar Port Saint Andre. Bij terugkomst op de camping lunchte we en ging Nancy een slaapje doen. Tijdens dit slaapje begon het weer flink te regenen. Na de regen deden we een spelletje en zwommen wat. In de avond was er feest.

Zondag 30 juli 2006
Deze dag stond in het teken van rust, rust en nog eens rust. We lazen wat, puzzelde wat en deden een spelletje. Ook gingen we wat zwemmen. We aten ’s avonds een cheese burger, sperziebonen en aardappels. Van de zonsondergang en de sterren maakte Jerom een aantal mooie foto’s.

Maandag 31 juli 2006
Jerom stond weer vroeg op om mooie foto’s te maken. Na het ontbijt deden we weer boodschappen in Luzy en bij terugkomst ruimden we alvast de spullen een beetje op. De volgende dag zouden we weer verder gaan. In de avond maakten we het ons gemakkelijk. We aten friet met een kroket en/of kipnuggets en/of bitterballen en toe een ijsje.

Dinsdag 1 augustus 2006
Bijtijds stonden we op en ruimden alle laatste spullen op, klapte de wagen in, haalde het brood en gingen om 9.30 uur onderweg. Onderweg lunchte we saampjes. Om 13.15 uur kwamen we op onze bestemming aan. We kregen een uitgebreide ontvangst. We bouwden snel de vouwwagen op en aten stokbrood met knakworst.

Deze camping ligt in de buurt van Luzeret. We verbleven hier vijf nachten. Wederom reden we zonder tolwegen. Heerlijk om vaan plaats naar plaats te rijden en onderweg ook nog de mooie omgeving te kunnen zien.

Woensdag 2 augustus 2006
Na het opstaan en het brood halen, gingen we boodschappen doen. Na de lunch gingen we naar Château Guillaume, wat gesloten bleek te zijn. We reden door naar Château Nauilliac in Le Blanc. Dit kasteel hebben we bezocht, hetgeen een natuur museum bleek te zijn. Terug op de camping lazen we wat en aten een beefburger met snijbonen aardappels en een toetje. ’s Avonds speelden we Monopoly.

Donderdag 3 augustus 2006
Deze dag stond wederom in het teken van rust, rust en nog eens rust. Nancy sliep zo nu en dan en Jerom ging wat zwemmen. In de avond aten we een pizza. Jerom had salami, ham, mozzarella en paprika. Nancy had ui, ham, champignon en ananas.

Vrijdag 4 augustus 2006
Wederom een rustdag voor Nancy. Jerom ruimde het een en ander op en ging tussendoor zwemmen. In de avond aten we friet met een kaassoufflé. We stuurden de ouders een SMS dat we op zondag richting huis zouden gaan. Het weer was niet echt top en Nancy hield het voor gezien.

Zaterdag 5 augustus 2006
We stonden op en ontbeten. Jerom ruimde alle spullen op en Nancy sliep tussendoor. Toen de voortent droog was werd deze gedemonteerd. Tot slot werd alles zo in de vouwwagen geplaatst dat we makkelijk konden inklappen en gaan rijden. Jerom ging ook nog eventjes zwemmen. In de avond aten we in het restaurant.

Zondag 6 augustus 2006
Na het opstaan werd de vouwwagen ingeklapt en vertrokken we richting huis. Ditmaal kozen we wel de tolwegen, zodat we achterelkaar door konden rijden.