Vakantie 2009 – zomer

Vakantie 2009
Ook dit jaar ging de vakantie naar Luzeret, waar “La Petite Brenne” ligt. Het weer in Nederland was niet best. We verbleven hier voor een lekkere vakantie. We maakten uitstapjes en konden heerlijk zwemmen.

Maandag 27 juli 2009
Om 23.00 uur vertrokken we vanaf de Buenos Aireshof in Den Haag, op weg naar Luzeret in Frankrijk. Aan de grens in Nederland getankt en door naar België. Onderweg zo nu en dan gestopt om een kop koffie te drinken, benen te strekken en eventueel een plasje. Beide kids op de achterbank sliep lekker door.

Dinsdag 28 juli 2009
In de vroege ochtend werd de grens van Frankrijk overschreden. De kinderen achterin nog steeds lief en aan het slapen. Om 8.30 uur waren we in Luzeret. Van Anja en Carel kregen we iets te drinken bij het aanmelden.

Lopend de camping op en een plaatsje uitzoeken. Het plaatsje van vorig jaar was al bezet, dus op zoek naar een ander stekkie. Vlakbij de zandbak was een mooie plaats, die we dan ook uitkozen. Papa de auto halen, mama, Lotte en Ivo bleven wachten. De auto en vouwwagen werd uitgepakt en opgebouwd.

Na een warme opbouw, gingen papa en Lotte zwemmen. Dit was een welkome verkoeling. Terug bij de tent pakten we de spullen en gingen boodschappen doen in Argenton sur Creuse. Op de camping weer naar het zwembad, maar nu met z’n viertjes. Ook Ivo vond het wel best in het water. Na afloop lekker douchen en naar de tent. Hier werd het eten (knakworst met brood) klaar gemaakt en uiteraard opgegeten. Lotte en Ivo in bed en lekker slapen.

Woensdag 29 juli 2009
In de ochtend stonden we op en gingen we ontbijten. Het brood dat we bij ons hadden werd gebruikt om lekker te eten. Net als vorig jaar waren de paardjes er ook dus ging mama met Lotte naar de paardjes kijken. Lotte mocht op een ezeltje en op een echt paard een stukje rijden.

Terug bij de tent gingen mama en Lotte de spulletjes pakken en zwemmen. Papa en Ivo bleven bij de tent.

Zwemmen maakt hongerig, dus gingen we lekker lunchen. Eten maakt slaperig, dus Lotte en Ivo gingen samen een slaapje doen. Eenmaal weer wakker naar Argenton sur Creuse toe om boodschappen te doen voor het avondeten. Door de warmte was het zeker aangenaam om, terug op de camping, weer lekker te gaan zwemmen. Nu gingen we weer met z’n viertjes.

In de avond aten we gebakken aardappeltjes, bonen en een speklap. Na het eten kwam Jarit (buurmeisje) op bezoek en speelde met Lotte. Lotte vond het dan ook niet echt leuk dat het tijd was om te gaan slapen.

Donderdag 30 juli 2009
Na het opstaan, gingen mama en Lotte de broodjes halen. De bakker komt in alle vroegte naar de camping toe, om zijn baksels af te leveren. De bestelling was een croissant en een chocolade broodje. Dit was voor Lotte zoveel dat er uiteraard wat overbleef voor de middag.

Na het ontbijt naar de paardjes toe. Ook Ivo vond het erg leuk bij de paardjes. Mama en Lotte gingen weer zwemmen en nu ook springen op de trampolines. Ondertussen was het tijd geworden voor de lunch en om een slaapje te doen. Door de warmte sliepen de kinders niet echt best en dus gingen we een rondje rijden door de omgeving, zodat ze lekker konden slapen. Aan het eind van het rondje boodschappen doen voor het avondeten.

Weer terug op de camping gingen we naar het zwembad toe om een stukje te  zwemmen. Dit was wederom een welkome verkoeling. Terug bij de tent het avondeten klaarmaken. Ook vandaag gebakken aardappels, speklap en nu met spinaize. Lotte en Ivo in bed en lekker slapen. Het nieuws van vandaag was “Ivo kruipt”.

Vrijdag 31 juli 2009
Gisteren vergeten brood te bestellen, dus moesten we het doen met hetgeen er over was. Gelukkig was dit heerlijk brood, dus geen probleem. Om niet nogmaals met hetzelfde probleem te komen te zitten, werd er direct brood besteld.

De kinderen vermaakten zich in en om de tent. Lotte speelde heerlijk in de zandbak en was daar heerlijk bezig. Ook speelde ze met het buurmeisje Jarit. Om even te verkoelen gingen papa, Lotte en Jarit samen zwemmen.

We aten vanavond papatjes en knakworstjes. Jarit ging vandaag naar huis toe, dus gingen we haar, haar broertje en ouders uitzwaaien. Na het douchen de tent in en slapen.

Zaterdag 1 augustus 2009
Na het opstaan, het brood halen en ontbijten. Ook vandaag kwamen de paardjes weer. Met z’n viertjes erheen en paardje rijden. Eerst wilde Lotte niet, maar nadat Ivo Amber had bereden, moest ook zij een stukje rijden.

Mama, Lotte en Ivo gingen een slaapje doen en papa de camping op om foto’s te maken. Nadat iedereen weer wakker was en bij de tent terug was, gingen we lunchen. Met z’n allen weer de auto in en naar Argenton sur Creuse toe voor de boodschappen.

Op de camping terug zwemmen en douchen om daarna lekker te gaan eten. Vandaag stonden er gebakken aardappeltjes, bonen en een speklap op het menu.

Zondag 2 augustus 2009
De nacht bracht weer bekend noodweer. Niet zo heftig als vorig jaar, maar de bui mocht er weer wezen. Na weer te hebben geslapen, gingen we het brood halen en ontbijten.

Om de kids een goede middagdut te kunnen laten doen, zijn we een route gaan rijden. Dit was de “route Tours et Donjons”. Onderweg hebben we hele mooie dingen kunnen zien. Het was een leuke route door de omgeving heen.

Op de camping terug gingen papa en Lotte spelen. Lotte mocht springen op de trampoline, rondjes draaien en lopen op een ton. Ook ging Lotte nog even in de tent spelen.

In de avond werden er pizza’s gehaald. Voor mama was er een ham-kaas pizza en voor papa eentje met ham, kaas, salami en paprika.

Maandag 3 augustus 2009
Papa stond vroeg op en ging foto’s maken op de camping. Na het brood halen en ontbijt, gingen we weer naar de paardjes toe. Mama en Ivo gingen een stukje rijden op Bebe en later mama en Ivo op Bebe.

In Argenton deden we boodschappen en gingen we winkelen. Niet echt veel winkels waren er open. Gelukkig wel een winkeltje waar we kaarten kochten.

Na de lunch gingen eerst papa met Lotte zwemmen en daarna mama met Lotte. Bij de tent werden de kaarten geschreven en werden ze op de bus gedaan. Ivo kreeg een lekkere fruithap.

In de avond aten we in het restaurant op de camping. Papa had een visschotel met zeepaling, barbeel en zalm. Mama had eend in rode wijnsaus. Voor Lotte waren er frietjes, pannekoeken, pizza, kipnuggets, saus en een ijsje (Cornetto aardbei) toe.

Dinsdag 4 augustus 2009
Het weer was gisteren niet echt mooi, dus ging papa in de ochtend nogmaals foto’s maken. Net als alle andere dagen ook vanmorgen brood halen en ontbijten. Na het ontbijt ging Lotte even lekker spelen en daarna gingen we weer de boodschappen doen.

Terug op de camping deden Lotte en Ivo een slaapje en daarna lekker lunchen. Papa en Lotte gingen lekker zwemmen en vervolgens gingen mama, Lotte en Ivo een stukje wandelen. Ook gingen mama en Lotte nog een lekker stukje zwemmen.

In de avond aten we een shaslick met gebakken aardappels en bonen. Bij de bar haalden we een lekker ijsje als toetje.

De kinders gingen slapen en papa en mama begonnen met het opruimen van alle spullen. Morgen was namelijk de reis terug naar huis.

Woensdag 5 augustus 2009
De laatste dag was aangebroken. De laatste keer werd het brood gehaald en konden we ontbijten. Na het ontbijt weer diverse spullen opruimen. Door het warme weer deden we alles in stappen en rustig aan.

Om wat af te koelen gingen we met z’n viertjes lekker zwemmen. Na het zwemmen even douchen en, ja, weer verder met opruimen. Lotte ging een slaapje doen en papa en mama weer opruimen.

Wederom werd er verkoeling in het zwembad gezocht om daarna weer lekker te gaan eten. Vandaag aten we nogmaals pizza. Mama had wederom kaas, ananas en ham, papa ham, kaas, salami en paprika.

Om 18.15 uur vertrokken we van de camping en konden redelijk voorspoedig richting huis rijden. Zonder echte oponthoud kwamen we om 2.45 uur thuis aan. Hier werden de kinders in bed gelegd en werd de auto uitgepakt.