Vakantie 2010 – zomer

Vakantie 2010
Het vakantiedagboek vind u hier.
Deze vakantie bracht ons weer naar Ossendrecht toe, naar “Athena“.

Maandag 19 juli 2010
Om elf uur vertrekken we voor onze vakantie. Een uur en een kwartier later zijn we op de plaats van bestemming, Ossendrecht. Na het aanmelden gaan we een plaats zoeken om de vouwwagen op te bouwen.

Aangezien het al lekker warm is, besluiten we tussendoor nog even te gaan zwemmen om lekker af te koelen. De kids vermaken zich heerlijk in het water.

Ivo gaat in de middag even een slaapje doen en Lotte gaat met mama nog eventjes zwemmen. Bij terugkomst slaapt Ivo nog steeds en dus eten we met z’n drietjes gehakt in satésaus met brood. Nadat Lotte sliep werd Ivo wakker en wilde ook nog wel eventjes iets eten.

Dinsdag 20 juli 2010
Na het opstaan ging papa het brood halen. Het ontbijt was een croissant en een broodje met chocolade ingebakken.

De kinderen wilden weer lekker gaan spetteren, dus werden alle spullen gepakt en gingen we weer naar het zwembad toe.

Na het zwemmen kregen Lotte en Ivo een lunch en ging Ivo een slaapje doen. Papa en Lotte gingen even wat boodschappen doen. Terug op de camping ging Lotte met mama het brood bestellen en vervolgens ging zij met papa nog eventjes zwemmen.

Ook Ivo wilde nog wel eventjes het water voelen en dus gingen we in de middag, voor het eten, nog even naar het zwembad toe.

Het avondeten bracht ons boontjes, rundervinken en gebakken aardappeltjes.

Woensdag 21 juli 2010
Ook vandaag werd het brood gehaald. Dit keer gingen we met z’n viertjes. Het ontbijt was hetzelfde als gisteren. Na het ontbijt gingen we op pad om de boodschapjes te doen.

Terug op de camping weer naar het zwembad voor wat spetterplezier.

Lotte wilde op de hangmat buiten slapen, dus zij mocht daar lekker gaan liggen. Ivo ging ook slapen, maar deed dit in de vouwwagen. Er kwam een beetje regen, dus papa probeerde Lotte met bed en al naar binnen te brengen, maar werd wakker.

Wederom wilden de kids gaan zwemmen, maar waren snel uit het water daar het wat kouder was.

Vandaag stond er sla, worst en gebakken aardappels op het menu.

Donderdag 22 juli 2010
Ook vandaag stonden we op, maar er was geen brood. De bakker had een vrije dag, We gingen naar Bergen op Zoom om daar brood te gaan halen, maar het was er erg druk en rommelig, dus waren we snel weer weg.

In Ossendrecht deden we de boodschappen en gingen daarna terug naar de camping om daar te ontbijten / lunchen.

Mama en Ivo gingen samen lekker uitrusten en Lotte ging spelen, zij viel al spelende in slaap. Papa liep een rondje over de camping om te zien wat er allemaal is en hoe alles er uit ziet.

Terug bij de tent werd het eten gemaakt. Ditmaal hadden we een speklap met boontjes en gebakken aardappels. Na het eten naar de douche om vervolgens laat (Ivo 21.00 uur en Lotte 22.00 uur) te gaan slapen.

Vrijdag 23 juli 2010
We werden vandaag wakker met erg veel regen.  Toen het eenmaal droog was, gingen we de broodjes halen om te gaan ontbijten.

Daar het weer wat minder was, gingen we naar Roosendaal om te winkelen. We kwamen terug met een boekje van Barbapapa. Beide kids zijn hier erg blij mee.

Terug op de camping gingen we allemaal even uitrusten en later ging Lotte naar @eendje. Hier heeft ze een bloembakje gemaakt. Omdat dit nog niet droog was, kreeg zij van de juf haar bakje met bloemstukje. Later in de week hebben we het bloembakje natuurlijk wel opgehaald.

Na nog wat gespeeld te hebben, gingen we naar de Chinees. Lotte en Ivo smulden beiden van de bami en mini loempia’s. Mama had een Tipan kip en papa een Tipan compleet.

Zaterdag 24 juli 2010
Ook vandaag ging het gehele gezin op jacht naar het brood. Na het ontbijt hebben de kinders lekker gespeeld en zijn we naar Ossendrecht gegaan.  Hier hebben we een rondje gelopen (met recht een rondje). Bij het hotel hebben we de kaarten gekocht om te kunnen versturen. Ook de boodschappen gedaan en terug naar de camping.

Lotte en Ivo gingen beiden slapen en papa op de hangmat in de zon. Daar Ivo nog sliep, gingen Lotte en mama samen een beetje zwemmen.

In de avond aten we gebakken aardappels, gebakken paprika en soepballetjes. Dit alles klaargemaakt op de schotel (barbecue volgens Lotte).

Zondag 25 juli 2010
Vandaag stonden we wederom op en gingen naar de receptie om het brood op te halen. Na het ontbijt de auto in en een fietsroute met de auto gereden. De kinders waren moe, dus gingen ze lekker slapen.

Tussendoor zijn we gestopt bij:

• Kasteel Ravenhof
  • Een joodse begraafplaat
  • Het “Wilhelmietenmuseum” (was nog gesloten)
  • Molen “Johanna” (ging net open)
  • Streekmuseum “De Aanwas”.

Bij de molen keken Lotte en Ivo hun ogen uit, ze vonden het beiden erg spannend en mooi om te zien. Bij het streekmuseum zijn we ook binnen geweest en wederom vonden Lotte en Ivo het mooi om te zien.

Terug op de camping ging Ivo een slaapje doen en ging Lotte spelen op bed.

Ook vandaag aten we van de schotel. Het gerecht was gebakken aardappeltjes, meegewokte boontjes en klein gesneden hamburgers.

Na het eten naar de douche en vervolgens slapen.

Maandag 26 juli 2010
Vandaag mochten we uitslapen. Pas om 8.30 uur werden we allemaal wakker. Uit bed en het brood halen om te ontbijten.

Eerst hebben de kinders in de tent gespeeld en vervolgens gingen ze beiden naar @eendje toe. Ook nu had Lotte het erg naar de zin en ook Ivo vond het erg leuk. Tussendoor hebben papa en mama de email even bekeken op een geleende laptop.

De boodschappen werden gedaan en, omdat de achterbank sliep, reden we ene rondje door de omgeving. Tussendoor werden de kaarten van “De Efteling” op de post gedaan (kleurwedstrijd).

Op de camping terug ging Lotte weer naar @eendje en heeft hier een mooi hart voor mama geschilderd. Ivo speelde heerlijk in de ten. Toen Lotte terug was gingen ze samen lekker buiten spelen.

Ook als was het wat frisser, we gingen toch even een stukje zwemmen. Ditmaal ook meteen wat foto’s gemaakt.

We aten vandaag brood met knakworst en gehaktballetjes in satésaus.

Dinsdag 27 juli 2010
Na het wakker worden en opstaan, weer naar de receptie om brood te halen.

Lotte en Ivo gingen weer spelen bij @eendje en papa en mama deden een spelletje Rummikub. Toen de kinders terug waren bij de tent ging Ivo een slaapje doen en deden Lotte, papa en mama een spelletje Rummikub.

In Ossendrecht deden we boodschappen en gingen de kaartjes op de post. Terug op de camping ging Lotte spelen bij @eendje. Toen Ivo, papa en mama terug waren bij de tent, ging Ivo op zoek naar Lotte en ging echt de goede kant op. Bij toeval kwam Lotte net terug, dus vond Ivo haar nog ook!

Vandaag kwam de maaltijd weer van de schotel, ditmaal op herhaling de gebakken aardappeltjes met kip en boontjes.

Na het eten douchen en naar bedje toe.

Woensdag 28 juli 2010
Na het opstaan, brood halen en ontbijt gingen Lotte en Ivo naar @eendje. Helaas waren Nicole en Marian er niet dus wilde Lotte niet blijven. We gingen dus met z’n allen terug naar de tent.

Ivo ging lekker spelen en Lotte ging lekker kleuren. Wat later kwamen Marian en Joeri Lotte en Ivo ophalen om naar @eendje te komen. Uiteraard gingen de kinders mee. Papa en mama brachten hen weg en gingen daarna samen een rondje over de camping lopen.

Na het bezoek aan @eendje gingen we met z’n viertjes naar het vliegveld Seppe. Hier kregen we een rondleiding langs diverse vliegtuigen. De meneer was erg gedreven en vertelde honderduit.

Op de camping terug gingen we lekker zwemmen.

Na het eten, gebakken aardappeltjes, gebakken paprika en kip, had Lotte een raar plekje op haar onderarm. Het bleek een teek te zijn, die zich net had vast gebeten. Papa haalde de teek uit haar arm (rechter onderarm aan de binnenzijde).

Ondertussen hadden we nieuwe buren, een Amerikaanse en een Hollander. Zij hadden een spelletje bij zich uit Amerika, Phase 10. Dit hebben we tot laat gespeeld. Voordat het spel ten einde was, brak er een forse regenbui aan, gevolgd door onweer. Nadat het spel klaar was, werden de kinderen wakker. Met z’n viertjes naar bed om de kinders gerust te stellen.

Donderdag 29 juli 2010
We stonden op. Lotte Ivo kregen een cracker, want de bakker had ook deze donderdag een vrije dag. De buren gingen alweer naar huis toe, dus namen we afscheid alvorens te vertrekken.

In Bergen op Zoom was er markt dus wij daar heen. Je zou verwachten dat een markt in het centrum is en zeker als er een groot plein is met de naam “Grote Markt”. Dit was echter niet zo. De markt was net buiten het centrum. Op de markt zochten we naar brood, maar dat was er niet.

Terug in het centrum kochten we een broodje bij Bakker Bart en gingen verder op zoek naar een prinsessen kroon voor Lotte. Bij V&D werd deze gevonden. Bij “De Tuinen” kochten we een cadeautje voor Opa Martin en tot slot bij de Jamin een ijsje. Zowel Lotte als Ivo hebben zitten smullen.

In Ossendrecht deden mama en Lotte de boodschappen. Ivo sliep, dus bleef hij met papa in de auto.

Terug op de camping sneden we alvast het eten klein voor op de schotel en gingen nog even terug naar de winkel om de boekjes voor Ivo te kopen bij de Action.

Weer op de camping was Joeri er om even mee te spelen. Vervolgens werd het eten gemaakt, kip, gebakken aardappels en boontjes en werd er weer gesmuld.

De kinders gingen slapen en papa nog even douchen.

Vrijdag 30 juli 2010
Na het halen van het brood en het ontbijt, gingen Lotte en Ivo weer naar @eendje. Papa en mama deden een spelletje. Daar we binnenkort zouden gaan vertrekken, begonnen papa en mama alvast met het opruimen van de spullen.

In Ossendrecht deden we de boodschappen. Bij de supermarkt hadden we gespaard voor de boeken van K3 en Piet Piraat. Helaas hadden we niet genoeg om alle boeken mee te kunnen nemen. Gelukkig konden we de boekjes ook kopen en kregen we er een opbergbox bij cadeau.

Terug op de camping gingen Lotte en Ivo weer naar @eendje. Toen ze bij de tent terug kwamen, hadden ze alle twee een lolly. Bij de tent gingen Lotte en Ivo verder met spelen en papa en mama met opruimen.

In de avond aten we (laatste keer koken) gebakken aardappeltjes, gebakken paprika en kip. Na het eten met z’n allen naar de douche toe en gingen we nog even langs bij juffie Marian en Joeri.

Ivo ging slapen en ook Lotte na het zoeken van blaadjes.

Zaterdag 31 juli 2010
We stonden op, gingen plassen, haalden de broodjes en ontbeten. De laatste spullen werden in de vouwwagen opgeruimd. Er was geen @eendje vandaag, dus kwam Joeri eventjes langs bij de tent. Ivo was dolgelukkig en viel zelfs bij hem in slaap.

Mama en Lotte waren bezig, Ivo sliep en papa ging eventjes weg voor wat boodschappen. Ondertussen ging ook Lotte een slaapje doen.

In de middag was er speciaal voor de kinderen sauna. Lotte en mama gingen hier naar toe en ze noemde het “De Dino”. Ivo, Joeri en papa gingen zwemmen. Het was wel wat frisjes, maar toch zeker ook leuk!

De laatste spullen werden opgeruimd en de voortent eraf. Alles veilig in de vouwwagen, tegen een eventuele bui.

Voordat we naar de Chinees gingen, liepen we langs bij de mevrouw en de meneer. Dit echtpaar gaf Lotte regelmatig een snoepje, als we daar langs liepen op de terugweg van de wc naar de tent. Om hen te danken hadden we een kaarsje gekocht.

Bij de Chinees aten we:

• Lotte en Ivo Bami
  • Mama Tjap Tjoy “Lotus”
  • Papa Tipan compleet.

Zondag 1 augustus 2010
De laatste ochtend. Na het opstaan en moeilijk uit de vouwwagen kruipen (alles lag al in de bak), gingen we plassen en haalden we de auto en de broodjes. Terug bij de tent werd de auto ingepakt en de laatste zaken in de vouwwagen. Papa en mama klapten alles in en Lotte en Ivo zaten al klaar in de auto.

Toen Joeri nog even langs kwam was alles bijna klaar en konden we richting de receptie. Hier werd afgerekend en namen we afscheid van Joeri. Om 9.00 uur reden we weg om rond 10.30 uur thuis te zijn in Den Haag. Oma Grarda en opa Ton stonden ons daar op te wachten. Na het uitpakken was er tijd om te spelen en tot rust te komen.